Offer

« Back to Glossary Index

Προσφορά. Είναι η προσφορά για ναύλωση του πλοίου που κάνει ο πλοιοκτήτης προς τον ναυλωτή, όταν λάβει από τον ναυλωτή την εντολή φορτίου (cargo order βλ. λ.). Με την προσφορά αυτή αρχίζουν οι δεσμευτικές διαπραγματεύσεις μεταξύ πλοιοκτήτη και ναυλωτή. Η προσφορά μπορεί να είναι είτε για ναύλωση ταξιδίου είτε για χρονοναύλωση και περιέχει τα ακόλουθα στοιχεία: Ναύλωση ταξιδίου: όνομα του πλοίου και χαρακτηριστικά του, λιμάνι φόρτωσης και λιμάνι εκφόρτωσης, ποσότητα και περιγραφή φορτίου, ημερομηνίες που το πλοίο θα είναι έτοιμο για φόρτωση (lay/can), ρυθμός και όροι φόρτωσης και εκφόρτωσης, ποσό επισταλιών και επίσπευσης (demurrage/dispatch), ποσό ναύλου και τρόπος πληρωμής του, ρήτρες που θεωρεί ο πλοιοκτήτης σημαντικές επειδή επηρεάζουν τον χρόνο αναμονής (laytime) όπως ice clause, επιπρόσθετα ασφάλιστρα στο φορτίο (extra insurance), φόροι, τέλη κ.λπ., τύπος ναυλοσυμφώνου και την συνολική προμήθεια την οποία πληρώνει ο πλοιοκτήτης προς τους συμμετέχοντες ναυλομεσίτες. Παράδειγμα: M/V Apollon, singledecker, DW 35.000, Greek flag, … etc., Volos/Jeddah, 33.000 tons cement in bulk, lay/can 10/20 Febr. 2009, 2 days loading/3 days discharging FIOT Bends, USD 6.000 demurrage/3.000 despatch, frt USD 25 per metric ton payable on signing/releasing bills of lading, extra insurance, taxes, dues charterers’ account, GENCON C/P, commission 5%. Χρονοναύλωση: όνομα του πλοίου και χαρακτηριστικά του, περίοδος χρονοναύλωσης, τόπος παράδοσης και επαναπαράδοσης του πλοίου, ημερομηνίες που το πλοίο θα είναι έτοιμο για παράδοση στους ναυλωτές (lay/can), περιοχές που θα ταξιδεύει το πλοίο κατά την περίοδο της χρονοναύλωσης, ποσότητα και τιμή των καυσίμων τα οποία θα έχει το πλοίο κατά την παράδοση και την επαναπαράδοση, Ναύλος/μίσθωση (hire) του πλοίου και τρόπος πληρωμής, άλλοι όροι που επιθυμεί ο πλοιοκτήτης να διαπραγματευτεί, τύπος ναυλοσυμφώνου και την συνολική προμήθεια την οποία πληρώνει ο πλοιοκτήτης προς τους συμμετέχοντες ναυλομεσίτες. Παράδειγμα: M/V Apollon, singledecker, DW 35.000, Greek flag, …, speed 14 knots, consumption 23 tons/day, … etc., 12 months T/C, Dly Piraeus and Redly DOP one Mediterranean port, lay/can 1/10 April 2009, trading worldwide within IWL excluding Turkish occupied Cyprus, ROB 250 tons IFO at Dly and 200-300 tons at Redly, price of bunkers on Redly same as Dly, hire USD 15.000 per day payable 30 days in advance, charterers allow vessel up to 5 days for drydocking within t/c period, Baltime C/P, commission 3,75 %.

« Back to Glossary Index